O arašídech (podzemnice olejná)

Arašídy obsahují:

antioxidanty – např. významné množství resveratrolu – látka s antioxidačními a antibakteriálními účinky
nenasycené tuky – 45 – 50%
proteiny – 25 -30%
sacharidy (uhlohydráty)
bílkoviny
vitamíny skupiny B (B1,B2, B3, B5)
hořčík
vápník
zinek
fosfor

Lusky podzemnice olejné je důležité sklízet v pravý čas a hodně záleží i na následné péči, neboť hrozí napadení karcinogenní plísní Aspergillus flavus. Při větším množství může způsobit rakovinu jater a vrozené vady embryí. Napadení plísní je po zpracování arašídů dost obtížné, proto se nedoporučuje konzumovat arašídy v době těhotenství.

Vliv arašídů na zdraví:

obsahují antioxidanty – chrání buňky, tkáně a orgány, zabraňuje jejich stárnutí
zpomalují proces degenerace mozku – např. při Alzheimerově chorobě
příznivě působí na nervovou soustavu
napomáhají předcházet cukrovce
mají pozitivní účinky při kožních chorobách
napomáhají předcházet kardiovaskulárnímu onemocnění
chrání před zubním kazem

S praženými arašídy se můžeme setkat v kuchyních celého světa, zejména v čínské a asijské kuchyni. Často se podávají i jako příloha k vínu či pivu. V některých zemích je velmi populární burákové máslo. Arašídový olej se používá při přípravě salátů i tepelně upravených jídel, je vhodný i na dlouhé smažení.

Vyzkoušejte některé recepty s arašídy

image_printVytisknout recept
0 0 hlasovat
Hodnocení receptu
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře