Dietní těstoviny bez mouky

Nebudu vám lhát. Když mi kolegyně řekla o dietních špagetách bez mouky, byla jsem naprosto nadšená. Které ženě, která raději jí, než cvičí, se o tom nezdá? Lehká skepse z rizika dalšího zklamání v podobě nepovedené náhražky klasického jídla brzy přešla – tento recept Lucky Grusové z webu Paleo Snadno (proto se těmto nudlím říká grusetky) opravdu funguje a je nejen moc dobrý, ale i pekelně sytý.

Ingredience pro: 3 porce

125 g mozzarelly
5 vajec
15 g psyllia
1/4 lžičky soli

Na obarvení

červená řepa
baby špenát
čerstvá bazalka
kurkuma
sušená rajčata

Postup

Krok 1: Dva velké plechy vyložte pečicím papírem a troubu vyhřejte na 160 stupňů.

Krok 2: Vajíčka stolním nebo ručním mixérem co nejjemněji rozmixujte s natrhanou mozzarellou a solí. Chcete-li nudle barevné, přidejte špetku kurkumy, kousek vařené řepy, hrstku čerstvého špenátu či bazalky nebo třeba sušená rajčata. Já jsem obarvila třetinu nudlí řepou a třetinu špenátem.

Krok 3: Přidejte vlákninu (psyllium seženete v lékárnách, zdravých výživách a na internetu a bude se vám bezvadně hodit i do semínkového chlebíku bez mouky) a znovu pořádně promixujte.

Krok 4: Nyní těsto v co nejtenčí vrstvě rozetřete na papír. Směs při pečení trochu nabude, takže se nemusíte bát opravdu tenké vrstvičky. Pracujte rychle, aby papír nenavlhl a nezkrabatil se.

Krok 5: Vložte do trouby a pečte asi osm minut, až povrch zatuhne. Poté vyndejte, papír stáhněte, placku na šířku srolujte do ruličky a krájejte na tenké dlouhé nudličky. Takto jsou těstoviny připravené ke konzumaci – není třeba je vařit. Podávejte je s oblíbenou omáčkou, pestem nebo s olivovým olejem, chilli, česnekem a parmezánem.

Tip:

Příště nechte pláty v celku a upečte si dietní lasagne.

Doba přípravy 10 minut
Doba vaření 8 minut
Náročnost nízká
Zdroj: prozeny.cz
0 0 hlasovat
Hodnocení receptu
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře