O lososu

Tato oblíbená ryba se svým růžovo-oranžovým masem obsahuje velké množství omega-3 mastných kyselin a bílkovin.

Losos se vyskytuje především v Severním Atlantiku a řekách okolo něj. Jelikož jsou ale vody čím dál více znečištěné, počty volně žijících lososů se snižují. Naopak je úspěšně chován v umělých chovech v Norsku, Irsku a Skotsku. Díky těmto umělým chovům je losos dostupný v dobré kvalitě po celý rok. Losos může dorůstat až 1,5 m a vážit až 35 kg. Losos se narodí jako sladkovodní ryba, ale ještě jako mladý odplouvá do moře.

Nejdůležitější živiny:

Losos je jedním z nejlepších zdrojů omega-3 mastných kyselin.

vitamín A
vitamín B12
vitamín D
vitamín E
bílkoviny
kyselina listová
omega-3 mastné kyseliny
sodík
draslík
vápník

Losos je ideální ryba do diety. Mastné kyseliny, které losos obsahuje, jsou naopak nezbytné pro zdraví, protože si tělo tyto tuky nedokáže samo vyrobit.

Výživové hodnoty na 100 g:

Energie – 842 kJ
Složení – Voda 65,5 %, Bílkoviny 19,9 %, Tuky 13,6 %
Cholesterol – 44 mg
Mastné kyseliny – nenasycené 3214 mg

Losos má svoji velice specifickou výraznou chuť a jeho maso je velice jemné. Je jednoduchý na přípravu a můžete ho smažit, připravit na páře, grilovat nebo jen vařit.

Hlavní výhody pravidelného konzumování lososa:

posiluje kardiovaskulární systém
hlídá hladinu cholesterolu
zlepšuje trávení
pomáhá tělu spalovat tuky

Věděli jste, že losos dokáže plout až 100 km za den
a během cesty nepřijímá žádnou potravu?

Vyzkoušejte některé recepty s lososem

image_printVytisknout recept
0 0 hlasovat
Hodnocení receptu
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře